JDĚTE K ŠÍPKU

15:23

https://www.facebook.com/pages/Mark%C3%A9ta-Trpi%C5%A1ovsk%C3%A1-Fashion-BLOG/266389643427103?ref=aymt_homepage_panel

Vždycky říkám, že podzim je mé nejoblíbenější období. To je zajisté pravda, ale má to jeden nezanedbatelný háček. Už není co zavařovat! Já, která zavařím vše na co příjdu, a to nejen potraviny, ale jsem i expert na to zavařit nějakou situaci, budu mít v nadcházejícím ročním období se zavařováním útrum! To je opravdu věc, kterou na podzimu a nadcházející zimě vážně nemám ráda. A právě díky tomu se teď venku snažím posbírat poslední plodiny, které říjen nabízí, no a pak už mi na zavařování zbydou jenou trnky.

Minulý víkend jsem využila slunečné odpoledne k procházce do nedalekého lesa a spojila tak hezké s užitečným, s trháním šípků. Jestli rádi zavařujute tak jako já, tímto Vás posílám k šípku! Můžete si pak doma udělat skvělou šípkovou zavařeninu, která se pak dle správného poměru cukru a šípku dá využít buď jako marmeláda, nebo jako základ na šípkovou omáčku.

https://www.facebook.com/pages/Mark%C3%A9ta-Trpi%C5%A1ovsk%C3%A1-Fashion-BLOG/266389643427103?ref=aymt_homepage_panel

Z léta mám přichystanou spoustu džemů a marmelád, a tak, abych to se sladkým nepřehnala, využila jsem tento šípek na zavařeninu, kterou později využiju jako základ na šípkovou omáčku. Pokud jste si však nestihli zavařit ovocné marmelády, stačí gramáž cukru zvýšit na 1 kg a můžete zavařeninu využít jako skvělou marmeládu na vánoční linecké cukroví nebo prostě jen tak na chuť. Postup přípravy zavařeniny je pak stejný.

https://www.facebook.com/pages/Mark%C3%A9ta-Trpi%C5%A1ovsk%C3%A1-Fashion-BLOG/266389643427103?ref=aymt_homepage_panel

Šípek omyjeme vodou abychom ho očistili od veškerého prachu a hlíny. Sbíráme pouze šípky, které jsou pěkně červené a tvrdé. Poté ho nožíkem zbavíme bubáku a stopky a rozkrojíme na půl. Když jsou všechny šípky rozkrájené, zvážíme je a k velikosti tého váhy si připravíme poloviční poměr cukru (tedy k 1 kg šípku si připravím 500 g cukru).

Šípek dáme do hrnce a zalijeme ho vodou tak, aby byl všechen ponořen. Mě to vyšlo zhruba na 1 litr vody. Vaříme 1 hodinu nebo i déle, dokud úplně nezměkne. Když je dostatečně měkký zcedíme směs přes cedník a necháme odkapat veškerou šťávu. Zbylou směs ještě propasírujeme přes plátýnko aby nic nepřišlo na zmar. Vysledná šťáva musí být bez veškerých semínek a zbytků.  

https://www.facebook.com/pages/Mark%C3%A9ta-Trpi%C5%A1ovsk%C3%A1-Fashion-BLOG/266389643427103?ref=aymt_homepage_panel

Do vylouhované tekutiny přidáme cukr dle poměru. Přisypeme 1 lžičku mletého hřebíčku a opět dáme vařit. Vaříme zhruba 30 minut dokud směs hezky nezhoustne. 

Na závěr nalejeme tekutinu do připravených sklenic. Zavíčkujeme je a otočíme víčkem dolů. V této pozici necháme zavařeniny vychladnou. Po vychladnutí zkontrolujeme, zda jsou víčka dobře zatáhlá. Kdyby zatáhlá nebyla, je nutné zavařeninu zdělat dříve, protože se bude rychleji kazit. 

You Might Also Like

10 komentářů

  1. To je super tip, já ještě šípkovou omáčku nebo džem nikdy neměla :)
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  2. Už se těším na stěhování v zimě =) všechny hezky natlačím do zavařenin apod =D

    OdpovědětVymazat
  3. fantastic issues altogether, you just won a new reader.
    What may you recommend in regards to your post that you simply made a
    few days ago? Any positive?

    My homepage; Recommended Site

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam :o). Osobně jsem se do výroby ještě nepouštěla, ale nedávno jsem dostala vzorek od kamarádky a u se moc těším až ochutnám :o)

    OdpovědětVymazat
  5. Odpovědi
    1. Šípkový čaj je také skvělý a také si ho můžeš doma vytvořit. Šípek co mi doma zbyl jsem nasušila a myslím, že z něj bude skvělý domácí čaj.

      Vymazat
    2. šípkový čaj si doma také dělávám, letos jsem však bohužel nestihla dojít na šípky.

      Vymazat
  6. Nikdy jsem nedelala ale vyzkousim! Recept je ulozeny a ja vyrazim na sipky......diky ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Moc pěkně nafoceno, ozdobeno...úplně za tím vidím tu práci s tím...taky jsem v tomto týdnu 2x zakusila :-). Ať se daří!

    OdpovědětVymazat

Váš komentář je mi inspirací. Děkuji za každý váš názor

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe