ČÍNSKÁ PÁRTY

13:30

https://www.facebook.com/pages/Mark%C3%A9ta-Trpi%C5%A1ovsk%C3%A1-Fashion-BLOG/266389643427103?ref=aymt_homepage_panel

Pořádání párty to je moje a jelikož se mě při příletu z dovolené každý ptá jak jsme se měli a co jsme viděli. Bylo už při našem letu do Pekingu jasné, že až se vrátíme, musíme uspořádat Čínskou párty s promítáním fotek z naší daleké cesty.

Díky této myšlence se náhle urodila další myšlenka. Nakoupit dekorace přímo v Číně abychom krásně přiblížili čísnkou atmosféru. Šlo nám především o čínské červené lampiony... Je to až neuvěřitelné, ale sehnat tyto lampiony v obchodě či na tržnici byl snad nadlidský úkol. Objevili jsme je až poslední den v nákupní hedvábné uličce, tady naleznete prostě všechno, dokonce i tyto lampiony. Už z dálky se vyjímaly v jednom obchodě s veteší. Pod tíhou letitého prachu se sice prolamovali, ale i přesto jsem věděla, že je chci.... Nepatřím zrovna mezi ty, kteří by se vyžívali v nekonečném smlouvání suverýrů, nemám na to prostě nervy, takže často odcházím s tržnic oškubaná až na kost a ještě za zády slyším, jak se prodejci pochechtávají turistické neznalosti skutečné ceny. Jelikož Čína, je právě jednou z těch zemí, kde má smlouvání mnohaletou tradici, lampiony, za které jsem byla ochotná dát tak maximálně 50,- Kč/kus jsem si neodvezla... Bez těchto čínských lampionů to prostě není dokonalá čísnká párty. Proto jsem se při návratu do Čech snažila najít nějaké alternativní řešení a po pár hodinách googlení "jak vytvořit čínské lampiony" vzniklo 20 lampionů z papíru se závěsnou čajovou svíčkou. 

Pouhé lampiony však na přiblížení čínské atmosféry nestačí. Vyrobila ještě tři velké draky z krepáku a čtvrtek... Škoda jen, že když pak nad ránem zapršelo, díky růdé barvě z krepáku kapajícího na dlažbu terasy, to vypadalo, jako by se na nich někdo vyřádil mačetou.

https://www.facebook.com/pages/Mark%C3%A9ta-Trpi%C5%A1ovsk%C3%A1-Fashion-BLOG/266389643427103?ref=aymt_homepage_panel
Kamarádi jsou zvyklí, že naše párty jsou i kostýmové párty, takže převleky jsou samozřejmostí. My jsme  zvolili jednoduchý kostým pandy, ale zaručeně nejoriginálnější byl kostým velké čínské zdi.

Každá párty je úspěšná, když se na ní hosti dobře baví a taky se pořádně nají. Pohostili jsme je tedy na ohni pečenými kuřaty, naloženými v koření alá Pekingská kachna. I přesto, že kuřat bylo osum bylo mi jasné, že při počtu 22 lidí to nebude stačit. Bokem jsme ještě přichystali raut... No, tentokrát byl raut poměrně velkým oříškem. Chtěla jsem totiž vymyslet pohoštění tak, abychom se drželi tématu čínské párty a zároveň se jednalo o taková jídla, která se dají jíst i studená. Přeci jen to byla zahradní párty, večery jsou už dosti chladné a nádoby na principu termosky nemám.

https://www.facebook.com/pages/Mark%C3%A9ta-Trpi%C5%A1ovsk%C3%A1-Fashion-BLOG/266389643427103?ref=aymt_homepage_panel
Mé vytoužené jarní závitky byly v minutě zamítnuty a jako alternativu jsme zvolili listové taštičky plněné zelím a taštičky se špenátem. Kromě taštiček si hosté pochutnali na masových koulích, domácích bramborových kroketách, roládkách, drůběžích špízech na kari a asijském salát z pekingského zelí a arašídů. Kdo chtěl mohl si uvařit čínskou polévku a pokud někoho honila mlsná, mohl ji zahnat ovocnými špízy, perníčky nebo asijským desertem (ve vrstvách nanesená rýžová kaše, meruňkový džem, puding a mandarinka).

Jako příbor jsme hostům nechali pouze dezertové lžičky a čínské hůlky. Trochu jsem se toho bála, ale všichni se s tím poprali skvěle.
 https://www.facebook.com/pages/Mark%C3%A9ta-Trpi%C5%A1ovsk%C3%A1-Fashion-BLOG/266389643427103?ref=aymt_homepage_panel https://www.facebook.com/pages/Mark%C3%A9ta-Trpi%C5%A1ovsk%C3%A1-Fashion-BLOG/266389643427103?ref=aymt_homepage_panel
https://www.facebook.com/pages/Mark%C3%A9ta-Trpi%C5%A1ovsk%C3%A1-Fashion-BLOG/266389643427103?ref=aymt_homepage_panel
Perníčky mi tedy daly zabrat, ale ač to často nedělám, tentokrát se musím pochválit. Nejen že byli moc dobré, ale hlavně krásně vypadaly.

Krom perníků mi snad největší práci daly koláčky štěstí. Dělal jste je někdy někdo? Je to hrozná práce. Těsto je sice snadné, ale jelikož se nejdřív upeče na malé placičky, tvarují se až po vytažení z trouby. Byl to tedy nápad, za který jsem si při tvarování pěkně nadávala a který jsem odnesla opálenými prsty. 

Víte vůbec, že koláčky štěstí jsou čistě americká záležitost? V Číně na ně nenarazíte a přitom je máme s čínou tak moc spojené. Ach ty americké filmy :-).
 https://www.facebook.com/pages/Mark%C3%A9ta-Trpi%C5%A1ovsk%C3%A1-Fashion-BLOG/266389643427103?ref=aymt_homepage_panel

Hlavním bodem večera bylo promítání fotek a videí z naší cesty. Jak jsem řekla výše "párty je dobrá když se hosté dobře baví a dobře nají." A tak tím, že párty probíhala od odpoledne až do rána, chtěla jsem hosty zabavit ještě nějak jinak. Odpoledne byly připraveny venkovní hry jako petanque a fotbal. Před setměním jsem připravila soutěž, kdy se hosté snažili na čas dostat skleněné kuličky z jedné misky do druhé za pomoci hůlek. No, byla to celkem sranda, ale alespoň se naučili pracovat s hůlkami a jídlo se jim lépe jedlo. V polovině večera probíhalo promítání a o půlnoci následovalo pouštění lampionů štěstí. Každý dostal jeden do dvojice a na obloze tak létalo 11 světýlek.
 
https://www.facebook.com/pages/Mark%C3%A9ta-Trpi%C5%A1ovsk%C3%A1-Fashion-BLOG/266389643427103?ref=aymt_homepage_panel
https://www.facebook.com/pages/Mark%C3%A9ta-Trpi%C5%A1ovsk%C3%A1-Fashion-BLOG/266389643427103?ref=aymt_homepage_panelJe hezké, že si přátelé udělali čas na naši čínskou párty, a proto pro ně mám vždy připravenou nějakou pozornost, jako poděkování. Tím, že jsme již v Číně věděli, že po příletu bude následovat párty, nakoupili jsme dárky již v Pekingu. Doma jsem pak po několika inspiracích dospěla k myšlence, že by bylo hezké dárek zabalit do krabiček na čínské jídlo. Původně jsem je chtěla někde nakoupit, ale bohužel se mi to nepoštěstilo, vyrobila jsem je tedy ze čtvrtek a potiskala do brambory vyřezanou pagodou. Je hezké když můžete přátele odměnit malou pozorností z cesty.

https://www.facebook.com/pages/Mark%C3%A9ta-Trpi%C5%A1ovsk%C3%A1-Fashion-BLOG/266389643427103?ref=aymt_homepage_panel

You Might Also Like

15 komentářů

  1. Myslim, že jsi naprosto dokonalá hostitelka a organizátorka :)) a jednou bych se ráda ocitla na tvé párty:))

    OdpovědětVymazat
  2. Tééda, to muselo být naprosto bezvadná párty! Seš tak šikovná, že jsi všechno zorganizovala, vyrobila, napekla - to se mi fakt líbí! :)
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  3. Taky chci takovou kamarádku, která pořádá tak nádherně promyšlené párty:-))) Klobouk dolů, smekám...

    OdpovědětVymazat
  4. Tedy Markétko tahle párty určitě byla pro tvé přátelé nezapomenutelná---skvělé :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  5. nádhera... jsi moc šikovná.. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Krásný nápad i realizace. Moc se ti to povedlo! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Naprosto super. Škoda, že už jsem nebyla zpět z USA.

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuji ti za komentář u mě na Package of words

    Jinak smekám, takový důraz na detaily se mi strašně líbí. Věřím, že sis s tim dala hodně práce a jako host bych to rozhodně ocenila!

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to vypadá naprosto famózně! :) Hned bych na takovou party šla :P

    OdpovědětVymazat
  10. párty ako sa patrí, neskutočná atmosféra:), dokonalá výzdoba:)

    OdpovědětVymazat
  11. To vypadá úžasně! Musel to být skvělý zážitek:) Jsi hrozně šikovná, žes vyrobila takového krásného draka!:)

    OdpovědětVymazat
  12. Díky za návštěvu mého blogu ale hlavně za inspiraci, kterou jsem našla u tebe - samozřejmě nejen v tomto příspěvku, ale čínská party mě zaujala natolik, že jsem se rozhodla připojit komentář sem ;) Určitě se sem budu ráda vracet.

    OdpovědětVymazat

Váš komentář je mi inspirací. Děkuji za každý váš názor

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe