BABIČINY KOLÁČE

19:33

Dlouho jsem nepřidala recept na něco sladkého z trouby. Rozhodla jsem se tedy, že při neděli obohatím blog o sladkou klasiku, kterými jsou babičiny pečené koláče. Je jasné, že babička dělala ty  nejlepší koláče na světě. Myslím, že takové se mi asi nikdy nepodaří upéci, ale přece jen kdyby se jednou poštěstilo, bylo by to fantastické. Musím to zkoušet a třeba jednou budou lepší než ty její, o čemž značně pochybuji :-). Taky ta Vaše babička peče ty nejlepší koláče jaké jste kdy jedli? 


Co budeme potřebovat:

  • 250 ml mléka
  • 30 g droždí 
  • 80 g cukru
  • 500 g polohrubé mouky
  • 1 vejce
  • 100 g Hery (rozehřáté)
  • 1/2 lžičky soli
  • 3 vaničky tvarohu (750 g)
  • 2 vanilkové cukry
  • ovoce (já používám jahody a borůvky)
Do poloviny mléka rozdrobíme droždí přidáme lžíci cukru a lžíci mouky. Vše smícháme a necháme přikryté kynout 15 minut.
Do velké mísy nasypeme mouku, přidáme do ní vzniklý kvásek a zbylé ingredience. Vše hněteme až do momentu, kdy se těsto nechytá mísy. Vypracované těsto položíme na pomoučenou podložku, přikrejeme utěrkou a necháme opět v teple vykynout (během kynutí je potřeba ho parkrát promíchat)... Během kynutí si připravíme náplň (tvaroh smíchaný s vanilkovými cukry).
Když je těsto dostatečně vykynuté, rozdělíme ho na malé kousky a vyválíme z něj malé kuličky. Velikost kuliček přizpůsobujeme tomu jak velké koláče chceme mít. Mně se osvědčilo dělat kuličky tak akorát do ruky... Do kuliček vymáčkneme důlek a naplníme tvarohem a ovocem. Koláče necháme na plechu ještě pár minut kynout... Když jsem koláče dělala poprvé, naplnila jsem je tvarohem až příliš a při kynutí celý vytekl, proto je potřeba na množství dát majzla abyste to nepřehnali :-).


Troubu předehřejeme na 180°C. Necháme zhruba 15 minut péci, dokud koláčky nezezlátnou... Tak ať Vám chutná.


You Might Also Like

18 komentářů

  1. Ty táák krásně fotíš ! :) :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ty vypadají naprosto fantasticky. Hlavně nemám ráda posypku, takže si je hned ukládám a někdy zkusím! Mňam :-)

    Aňul

    OdpovědětVymazat
  3. Jůů to je nádhera! Kéž by se mi povedly tak, jako Tobě.. ale ano, moje babi taky peče nej koláče a nikdo jiný je tak dobře neumí.. Babičky jsou porstě poklad!

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadají nádherně. Jsi šikulka. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tyhle koláče já miluji!! Ale není šance, že bych je zvládla sama :-)

    World By Bella

    OdpovědětVymazat
  6. České koláče - nejklasičtější klasika... Umět je péct byl můj dlouholetý sen a netroufala jsem si na ně, bála jsem se. Teď už jsem velká holka :-) tak je dělám, i když za pomoci pekárny, která mi těsto perfektně uhněte. A pak ta vůně, chuť ještě teplého koláčku... Pro mě to symbolizuje pohodu domova...
    Koláče jsou nádherné, takhhle krásné jsem teda já nikdy neměla :-)

    OdpovědětVymazat
  7. vypadají strašně chutně! :D
    a ano, moje babička peče rozhodně ty nejlepší koláče jaký sem kdy jedla! :D

    OdpovědětVymazat
  8. Mňam, do toho bych teda klidně vážně šla! :-)

    OdpovědětVymazat
  9. To sú úžasné koláčiky ♥ Určite aj chutili minimálne tak dobre ako super vyzerajú :)

    OdpovědětVymazat
  10. Wau, tak ty se ti vážně povedli

    OdpovědětVymazat

Váš komentář je mi inspirací. Děkuji za každý váš názor

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe