SEDMIKRÁSKOVÝ MED SE ZÁZVOREM

21:15


Klidně bych si nechala líbit více prodloužených víkendů, než jsou tyto dva v květnu. Sice mám svou práci velmi ráda a jsem ráda, když mám pořád co dělat, ale volné pátky, které jsem mívala na vysoké škole, mi chybí. Díky nim jsem na sebe měla mnohem více času a mohla jsem tak vymýšlet nejrůznější aktivity, na které mi v tomto pracovním procesu nezbývá mnoho času. Proto jsem ráda za každý den navíc. 

Minulý pátek jsem využila na výrobu lučních medů, jako snad každý rok. Roky jsem dělala pampeliškový med, který je výborný, ale už by to chtělo nějakou změnu. Rozhodla jsem se tedy trochu zaexperimentovat a kromě klasického pampeliškového jsem se pustila i do sedmikráskového medu se zázvorem. No a musím přiznat, že je snad ještě lepší než ten pampeliškový. 


 CO BUDEME POTŘEBOVAT:
  • 300 květů sedmikrásek
  • 1 citron
  • 3 polévkové lžíce zázvoru
  • 500 ml vody
  • 500 g cukru 
Citron nakrájíme na kolečka, vyndáme z něj pecky a vložíme do kastrolku. Přidáme sedmikrásky, vodu a nastrouhaný čerstvý zázvor. Přivedeme k varu a jen co začne bublat, tak kastrůlek odstavíme a necháme do druhého dne odležet.

Druhý den směs scedíme na čistou tekutinu a spolu s cukrem vaříme v kastrůlku na mírném ohni. Za stálého míchání necháme tekutinu zmedovatět. Když je vše připraveno, nalejeme med do sklenic, které pečlivě utáhneme a otočíme dnem vzhůru, aby se zatáhly.


Sedmikráskový med používám hlavně jako sladidlo do čaje. Příjde mi, že na namazání na chleba se moc nehodí, ale to asi záleží hlavně na chuti každého. Podle mě je do čaje nejlahodnější. 

Poznámka: Sedmikrásky nesbírejte u silnice ani na poli, kde se hnojí. Najděte si čisté prostředí, třeba na vaší zahradě, nebo na louce u lesa. Nesbírejte je po dešti, ale za suchého slunečného počasí, po dešti totiž nemají takovou sílu. A teď už mi nezbývá nic jiného než vám popřát příjemné medění.

You Might Also Like

10 komentářů

  1. Super produkt, moc chválím, jen mi přijde, že toho cukru je příliš?? Ale možná je to tím, že já nesladím.
    Krásné fotky a článek.
    Zvu na svůj blog.
    http://monalisabeautyeri.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Z tolika květů je jen jedna sklenička?

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná jarní inspirace. Já dělám jen pampeliškový, ráda vyzkouzším něco nového :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Super produkt súhlasím, suseda ho robí! :-) Ďakujem za recept!
    Dijoun&Klaudi

    OdpovědětVymazat
  5. super! ja si pamätám, že sme kedysi zbierali púpavy, aby mohla mamina urobiť púpavový med :)
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
  6. Tak dneska jsem vyráběla pampeliškový. Tenhle senmikráskový je super tip. Někdy musím vyzkoušet..

    OdpovědětVymazat
  7. Tak ten musím někdy vyzkoušet :-) díky za super typ

    OdpovědětVymazat
  8. Sedmikrásky jsou mými nejoblíbenějšími květinami... a ještě si z nich udělat med? Letos to asi nestihnu, ale příští rok to musím zkusit!:)
    Skvělý nápad, děkuji za inspiraci:)

    OdpovědětVymazat

Váš komentář je mi inspirací. Děkuji za každý váš názor

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe