POZDRAV ZE SYDNEY

20:00

Zdravý životní styl, příjemní lidé, ikonická opera a nádherné pláže, to je pro mě Sydney, město, které mě na tolik okouzlilo, že nabídku přestěhovat se sem, bych neodmítla. Možná právě díky tomu, že jsem od této zastávky moc nečekala mě toto město natolik okouzlilo.
Na ranvej sydneyského letiště jsme usedli v šest hodin ráno. Byla to dlouhá cesta. 22hodin strávených v letadle, se ukázalo jako náročná zkouška, kterou jsem nad svá vlastní očekávání zvládla na jedničku. Začal nový den, den plný nových zážitků. Ubytování jsme měli objednané až na druhou hodinu odpolední. Nezbývalo nám tedy nic jiného, než vyrazit do města a pokusit se najít místo, kde by se dalo alespoň na chvíli odpočinout. Představu odpočinku nám splnila Královská botanická zahrada. Velký park na okraji centra s bezplatným vstupem a krásným výhledem na operu. Hned první lavička na mě volala "pojď si na mě odpočinout", tak jsme šli. Vedle jsme položili batohy a chtě nechtě jsme usnuli.

Když nastal čas, jít se ubytovat. Až na pár nyní již úsměvných okamžiků vše proběhlo v pořádku a po letmém vybalení batohů, jsem opět vytuhla. Doufala jsem, že nás časový posun nezmůže, ale na hrdinu jsem si nehrála a únavu se ani nesnažila přemoci. Větší aktivity jsem byla schopná až druhý den.

I tento den jsme vstávali brzo. Díky tomu jsme si mohli užít dlouhého dne. Sluneční paprsky prosvítající mezi prosklenými mrakodrapy nám hned od rána zpříjemňovaly nový den u protinožců a vedly nás pustými ulicemi jindy rušného centra. Před 7. hodinou ráno je tu poněkud pusto, ideální čas na to vyrazit na výlet. Na dnešek jsme měli naplánovaný pěší výlet z Clovelly na the Gap a odtud trajektem zpět do centra k opeře.

Clovelly je jednou z přímořských městských částí Sydney a já jsem se o ní dozvěděla hlavně díky tomu, že tudy vede pobřežní promenáda propojující vyhlášené pláže tohoto města. Clovelly je však zajímavé nejen touto promenádou, ale i přírodním zálivem, který je dle plakátů lemujících přitehlou cestu, skvělým místem na šnorchlování. Tuto možnost jsme bohužel nevyužili. Nevěděli jsme to, a tak vybavení na šnorchling zůstalo v pokoji.

Až na Bondi beach jsem se nepřestávala kochat krásnými útesy a zálivy s tyrkysově modrou vodou. I krásně upravená stezka nás zaujala. Chvílemi jsme si připadali, jako když jsme se omylem připletli běžcům do maratonového závodu. Běhá tu prostě každý, je to jejich životní styl a celá stezka je tomu přizpůsobená. Fontánky s pitnou vodou jsou samozřejmostí, ale co neznalce jako jsem já překvapí, jsou cvičící stanice s posilovacími či protahovacími lavicemi a návodem, jak kterou pomůcku můžeme využít. Samozřejmě jsme je všechny ozkoušeli a náš výlet tím pádem nabyl úplně jiných rozměrů.

O tom, jak je Sydneyská opera zajímavá jste už určitě četli mnohokrát a tak si myslím, že je zbytečné jí plýtvat řádky. Je to velmi zajímavé elegantně působící architektonické dílo a Madama Butterfly, kterou jsme v ní shlédli poslední večer, byla opravdu velmi dojemným zážitkem.

Dny našeho krátkého stopoveru se začaly chýlit ke konci. Centrum jsme již měli prošlé křížem krážem a pořád se nám neomrzelo. Pokaždé člověk narazí na něco nového. Ráda si na dovolené užívám každého momentu. Zajdeme si na dobrou kávu do příjemné kavárny, dáme svačinu na lavičce v parku nebo posedíme v přímořském přístavu. No není to paráda, když se může člověk "flákat" a zapomenout na každodenní rutinu?

Co bych tak řekla k městským Zoo. Ráda se na zvířátka chodím koukat, ale tak nějak tuto zábavu preferuji jen v našich končinách, kde exotická zvířata člověk na výletě nepotká. I přesto se však nějak nedopatřením v zoo ocitám i v zahraničí. Když nad tím tak přemýšlím, je to až komické, že ve většině zemí v zahraniční, kde jsem byla, jsem zoo navštívila. Tak nějak se můj názor vždy ztratí v davu a i ve dvou lidech, z nichž jeden jsem já, jsem vždycky přehlasována v tom, zda zoo navštívit. No, světe div se i v Sydney jsme šli do Zoo. Šli jsme hlavně na koaly a bylo to fajn, jsou roztomiloučcí.

Sydney na mě velmi příjemně zapůsobilo, líbí se mi kontrast mrakodrapů s všudypřítomnou zelení. Je tu velké množství parků a i při procházení ulic centra člověk nachází na každém rohu zeleň, ať už to jsou stromy, záhony s květinami nebo popínavé rostliny visící z prosklených budov. Líbí se mi tu. A z čeho jsem opravdu nadšená je jejich styl života.  Těžko se ten pocit, který jsem ze Sydney nabyla popisuje. Líbí se mi ranní atmosféra, kdy lidé v parcích meditují, cvičí nebo jen jednoduše čtou knihy a ve chvíli, kdy přijde doba oběda se parky změní v místo přátelských setkání, lidé vytahují zdravá krabičková jídla a obědvají v krásně prosluněných zahradách. Sydney ve mně prostě zanechalo nepopsatelný, ale velmi pozitivní pocit.

Po čtyřech dnech strávených na tomto místě jsem se do australského velkoměsta bezkonkurenčně zamilovala a od první minuty si užívala každý moment strávený na zastávce mezi Evropou a Pacifikem.