SANTORINI - ROMANTIKA OD RÁNA DO VEČERA

21:57

Nejromantičtější místo planety. Nejkrásnější západy slunce na planetě. Unikátní pláže s černým pískem. Santorini je zážitek na celý život. Místo stvořené pro svatby a líbánky.... To vše jsou hesla, která dle internetu a katalogů cestovních kanceláří chatakterizují Santorini.

V poslední době se často u mnoha lidí setkávám s pro mně dosti nepochopitelnou  myšlenkou: Do Evropy k moři? To nemyslíš vážně dyť tady nic není, Evropský moře je hnusný, je tu všude špína já radši budu dva roky šetřit a pojedu na Maledivy. ... Kupodivu se s těmito řečmi setkávám hlavně u lidí, kteří u moře ještě nikdy nebyli nebo jediné co znají je naplácnout se na pláž v Egyptě a cpát se od rána do večera stravou ALL inclusive... Ano, každý si užíváme dovolené jinak, ale to ještě není důvod dávat evropskému moři nálepku "hnus a špína".

K moři jezdím už mnoho let a tak si myslím, že pár míst už jsem procestovala. Viděla jsem pláže kýčovitě krásné, romanticky opuštěné, přelidněné, smradlavé i kamenité. Nikdy bych si však nedovolila tvrdit, že Evropa je hnusná a to co je za jejími hranicemi, to je teprve pecka. V Evropě je mnoho krásných míst, jak na na poznávání, tak i na válení se u moře a co si budem povídat i v Evropě je mnoho míst, kde je pobyt dražší, než na Maledivách (což vypovídá o lukrativnosti některých Evropských oblastí). Co se týče mně a mé drahé polovičky, rádi pro naši dovolenou vybíráme taková místa, kde se dá jak výletit, tak válet na pláži. Jedním z takových míst je právě bájný ostrov Santorini a abych pravdu řekla, nejsem zrovna velkým příznivcem Řecka. Doposud jsem Řecko navštívila třikrát a nikdy mi k srdci nepřirostlo. Vždy jsem říkala, že jestli ještě někdy do Řecka (po čtvrté) tak jedině na Santorini. Když se tedy Půlčák rozhodl, že letos by chtěl do Řecka, tak jsem řekla ano, ale tentokrát vybírám já.


SANTORINI
Dlouho jsem snila o tom podívat se na tento malebný ostrov. Malinké vesničky tvořené bílými domky s modrými střechami mne vždy fascinovaly. V katalozích cestovních kanceláří, které nabízejí Řecko se můžeme kochat obdobnými fotkami hned na několika stranách, jsou totiž natolik krásné, že je výrobci dávají k nabídkám všech Řeckých ostrovů, mnohdy i k ostrovům, kde je vůbec nenajdete. Právě Santorini je těmito domky typické.

Santorini byl původně kulatý ostrov v jehož středu se nacházela sopka, která roku 1500 před Kristem vybuchla a prakticky celý ostrov potopila. V dnešní době se vědci domnívají, že právě zde leží bájná Atlantida a já bych tomu klidně i věřila :-).  Výbuch byl nesilnějším výbuchem své doby, byl  asi desetkrát silnější než výbuch legendární sopky Krakatoa. Byl tak velký, že vytvořil 300 metrů vysoký kráter, který učinil Santorini jedinečným.





Sopka, která potopila bájnou Atlantidu
Větrné mlýny, dříve jich byl ostrov plný, dnes již chátrají

Vykopávky, jednoho z měst, které sopka zničila
 

Když jsem před dovolenou četla články typu: Santorini je nejromantičtější místo na světě, je to nejčastější místo svateb, nejkrásnější západy jsou na Santorini. Jednoduše jsem si řekla bla bla bla. No a teď Vám můžu říct, že až si budete číst tento článek a budete si říkat bla bla bla tak vězte, že tento ostrov je ještě více romantičtější než se můžete kdekoliv dočíst. Ani takový drsňák, jako je můj muž nedokázal při západu slunce na Santo wines skrýt, že je na měkko.

 
  

Doufám, že se zas dlouho nesetkám s někým kdo mi bude tvrdit, že je Evropa hnusná. A vy co si to myslíte, tak než něco takového vypustíte z úst, zamyslete se nad tímto nepravdivým názorem.

Jaké je  podle Vás nejromantičtější místo na světě? 

You Might Also Like

26 komentářů

  1. Ëvropa je NÁDHERNÁ!..:) vždycky jsem si to myslela a myslet budu..:)

    OdpovědětVymazat
  2. jé, Santorini, moje vysnívané miesto ! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zatím jsem byla na Zakynthosu, kamarádka byla na Kosu, známí zase na Krétě a je nám doporučován Rhodos.. Myslím, že tenhle mezi ty doporučované bude patřit 100% :)

    OdpovědětVymazat
  4. ach, ja neznášam, keď niekto vedie také kecy a tvári sa ako najmúdrejší na svete. všetky miesta na zemi majú niečo do seba

    OdpovědětVymazat
  5. to je taková nádhera! přímo ráj! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Miluju Řecko, mluvím řecky, krátkou dobu jsem tam studovala řečtinu a na dovolenou bych mohla jezdit jen tam. Byla jsem tam desetkrát (z toho jsme ho jednou projeli celé autem po antických a jiných památkách) a pořád vím, že jsem viděla jen zlomek této země. Ale Santorini mi k srdci nepřirostlo. I když podle reakcí obecně kolem sebe jsem opravdu jedna z mála. Loni jsme cestovali po Kykladách a protože jedním z mých snů bylo vidět Santorini (i proto, že z druhého jména ostrova Théra prý pochází jméno Tereza), byl to náš poslední cíl, kde jsme zůstávali nejdéle. Tiše závidím, že jste viděli Akrotiri, protože za nás bylo zavřené. A nechci říct, že by se mi ten ostrov nelíbil, jen mi přišel strašně komerční! Nejromantičtější západ slunce na světě byla masová akce a všude byli asijští turisté (asi i proto, že sem jezdí výletní lodě z Kréty). Samozřejmě, fotky máme krásné, je to neskutečně fotogenické místo. Ale odjížděla jsem s pocitem, že Santorini je mnohem hezčí na fotkách a byla jsem jím tak trochu zklamaná. Já tedy na romantiku moc nejsem, ale ano, máš pravdu, když se nad tím zamyslí, tak by se dalo považovat za velice romantické, i když z něj mám stáe rozporuplné pocity :-D.

    OdpovědětVymazat
  7. To jsou nádherné fotky! Opravdu romantika jako z filmu. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Já mám Evropu ráda ! Je tu spoustu krásných míst , které bych strašně ráda navštívila ! A nemyslím si , že v Evropě se nedá najít krásná pláž ! Stačí si najít jen místo , které každému z nás vyhovuje , líbí se mu :) já si to svoje místo našla - a to Chorvatsko ! Letos jsem měla možnost poznat Chorvaty , kteří tam bydlí ale jezdí i do Čr !Jsou to prostě lidé , kteří se pořád jen smějí :D Mám v plánu , že časem bych se i chtěla začít učit i chorvatštinu :D ale kdo ví , kdy se odhodlám :D Já v Řecku teda ještě nikdy nebyla , ale ovšem tohle místo vypadá naprosto úžasně , takže pokud se někdy rozhodnu , že se podívám do Řecka , tak budu uvažovat o Santorini :)

    OdpovědětVymazat
  9. Pro mě je asi nejromantičtější Paříž... já vím, že je to klišé no... Každopádně nikdo netvrdí, že i v Chorvatsku, a tudíž v Evropě, to nemůže být krásné a romantické. Santorini je opravdu krásný ostrov a moc se mi líbí poslední fotka ;)

    OdpovědětVymazat
  10. Evropa je nádherná!!! a Santorini vypadá opravdu skvostně, ááááááááách :-))

    mujfialovysvet.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  11. Jee to vypadá úžasně :) Miluju řecko, santoriny určitě musím zařadit do míst kam se chci podívat :)

    OdpovědětVymazat
  12. Moc hezky napsané! :)

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné fotky a inspirující článek, super:)

    OdpovědětVymazat
  14. v Řecku jsem ještě nebyla, ale hrozně mě láká.. a právě zrovna Santorini :) úžasný fotky!

    OdpovědětVymazat
  15. nádhera, poslední fotka jak z nějakého romantického filmu:)

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Markét,
    je to asi individuální, pro toho, kdo vyhledává klid a nemusí památky, Maledivy pro něj jsou ideální a naopak. V Evropě je výhoda, že můžeš u moře výletovat kamkoliv, jakkoliv a s kýmkoliv. Nejromantičtější a nejhezčí dovolená může být kdekoliv, třeba i v čechách v hezkém hotelu s milým personálem, dobrým jídlem, nabídkou služeb a vyžití, prostě když se všechno hezky sejde:-). My jsme takhle byli spokojení v Řecku na Rhodosu. Mamka se teď ze Santorini vrátili, fotky naprosto úchvatné, ale prý na koupání v moři je to horší, jak je ostrov skalnatý. A někdo taky tvrdí, že tam nic není!:-) Každopádně já bych to brala, stejně jako Sardinii, mmm...
    Krásný zbytek léta!

    OdpovědětVymazat
  17. Podle mě nezáleží na místě, ale s kým jsi, pak může být romantická i zahrada doma. :) Já jsem se tedy nestkala s nikým, kdo by nadával na dovolenou v Evropě. Na Santorini jsem nebyla, ale v Řecku jsem byla 4x a podle mě je to úžasná země, ale 100 lidí 100 chutí. ;)
    Letos se chystáme do Turecka.

    OdpovědětVymazat
  18. Úžasná barva moře, vypadá to skvěle :)

    OdpovědětVymazat
  19. Božský vybral nádherné místo a já se naprosto kochám fotkami, které se ti moc povedly. :)
    Já osobně na dovolené nejezdím, takže nemůžu říct svůj názor na dovolené v Evropě, ale určitě jsi mě přinutila k zamyšlení.
    A k té otázce na závěr: já jsem zatím moc romantiky teda nezažila, ale když se nad tím tak zamyslím, tak je mi vlastně jedno, na kterém místě budeme, mě stačí jen to, že jsme tam my dva :).

    OdpovědětVymazat
  20. Poslední fotka -> nádhera! :)

    OdpovědětVymazat
  21. je to tam nádherné. nemyslím si že Európa je hnusná, naopak. pre mňa je romantické každé miesto, kde je so mnou moja polovička <3 z tých čo sme navštívili vedie Sidari!

    OdpovědětVymazat

Váš komentář je mi inspirací. Děkuji za každý váš názor

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe